|
رسالت (Mission):
ماموریت دفتر توسعه آموزش دانشکده دندانپزشکی تبریز به عنوان زیر مجموعه ای از یک دانشگاه مادر، ارتقای کیفی آموزش با همکاری نیروی انسانی متخصص، متعهد و جوان دانشکده از طریق برنامه ریزی، به کار بستن نتایج پژوهش در آموزش، ارائه مشاوره و جلب مشارکت گروه های آموزشی می باشد و برای تحقق این امر موارد زیر را سرلوحه عملکرد خود قرار داده است :
1- رشد و ارتقای دفتر توسعه
- تدوین اهداف بلند مدت و کوتاه مدت و برنامه عملیاتی و پایش ادواری برنامه های دفتر توسعه
- اولویت بندی برنامه های دفتر، تدوین شرح وظایف دفتر و حیطه وظایف کارشناسان متناسب با اهداف
- ارسال رسمی گزارش فعالیت های دفتر توسعه به مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه
- همکاری با گروه آموزش پزشکی و مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه
- حضور فعال مسئول دفتر توسعه در دفتر و مشارکت در جلسات شورای آموزشی، تخصصی، پژوهشی، اعتباربخشی و ...
- ارائه پژوهش در رابطه با مباحث آموزش پزشکی توسط اعضای دفتر توسعه
- معرفی اعضای دفتر توسعه جهت گذراندن دوره های آموزش پزشکی
- بازدید از گروه های آموزشی در راستای اعتباربخشی آموزشی دانشکده
2- کمک به توانمندسازی اعضای هیئت علمی
- نیازسنجی آموزشی اعضای هیئت علمی و برگزاری کارگاه های آموزشی متناسب
- اطلاع رسانی مناسب به اساتید در خصوص آئین نامه ها، فرآیندها، اطلاعیه ها، فراخوان ها و کارگاه ها
- پیگیری و معرفی اعضای هیئت علمی برای شرکت در فعالیت های مرتبط با گروه آموزش پزشکی مانند کارگاه های آموزش الکترونیکی و ...
- ارائه مشاوره در خصوص روش های نوین آموزش و ارزشیابی
- ترویج و جلب مشارکت برای تولید محصولات و مواد آموزش مجازی و تلاش برای بهبود امکانات شبکه رایانه ای و رسانه های کمک آموزشی
- بررسی مستند کلاس درس توسط کمیته نظارت بر روش تدریس
3- ارتقای فرآیند ارزشیابی اموزشی اعضای هیئت علمی
- انجام ارزشیابی در پایان نیمسال بر اساس شاخص ها و فرآیند مشخص موجود در آئین نامه توسط فراگیران و مسئولان با توجه به وظایف تعیین شده
- ارائه بازخورد در مورد نتایج ارزشیابی به اساتید، مدیران گروه، معاونت آموزشی دانشکده و دانشگاه، مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه
- جلب مشارکت اساتید، مسئولان و فراگیران برای بهبود مستمر فرآیند ارزشیابی
- بازآزمایی نتایج ارزشیابی اساتید
- بررسی رضایت اساتید از نتایج ارزشیابی آموزشی
4- ارتقای کیفی آزمون ها
- نظارت بر تهیه و اجرای بودجه بندی سوالات توسط گروه های آموزشی
- رسیدگی به نحوه اجرای آزمون های بالینی و نظری و پاسخگویی به اعتراضات به آزمون در کمیته آزمون دانشکده
- تحلیل و پایش تمامی آزمون های دانشکده
- استفاده از نتایج تحلیل آزمون های نظری و بالینی برای انجام اصلاحات آموزشی
- استفاده از روش های علمی مناسب برای ارزبابی بالینی و نظارت بر تدوین چک لیست DOPS و لاگ بوک و اجرای آن توسط گروه های آموزشی
- ارائه مشاوره و ترویج آزمون های الکترونیک و OSCE
- مشارکت در بروز رسانی دانش اعضای هیئت علمی در زمینه آزمون ها
5- ارتقای پژوهش در آموزش
- اولویت بندی پژوهش دانشکده در مباحث آموزشی و اطلاع رسانی در این خصوص
- ارائه خدمات مشاوره ای و کارشناسی جهت اجرای طرح های پژوهشی مرتبط با آموزش و دانش پژوهی
- پایش طرح های دانش پژوهی
- تداوم انتشار و بهبود کیفی استفاده از نتایج پژوهش در آموزش در دانشکده
6- ارتقای برنامه درسی
- انتخاب حیطه ها و روش ارزشیابی و تهیه شاخص ها و ملاک های ارزشیابی برنامه
- اجرا، استخراج و تحلیل ارزشیابی برنامه
- استفاده از نتایج ارزشیابی برنامه و ارزشیابی دروس برای انجام اصلاحات آموزشی
- درخواست گزارش های ادواری از گروه های آموزشی در خصوص بررسی برنامه آموزشی
- نظارت بر تشکیل پرونده دروس شامل وظایف دانشجو، سرفصل، نحوه ارزشیابی دانشجو و منابع در گروه های آموزشی
- نظارت بر اجرای کوریکولوم آموزشی مقطع عمومی و تخصصی
7- تعامل با دانشجویان
- تشکیل کمیته مشورتی دانشجویی و برگزاری منظم جلسات
- در دسترس بودن برنامه های درسی و طرح درس ها برای دانشجویان
- نیازسنجی آموزشی دانشجویان جهت برگزاری کارگاه های متناسب
- ایجاد دسترسی برای استفاده از محتواهای الکترونیک
- نظارت بر تدوین اهداف آموزشی و وظایف دانشجویان در مراکز مهارت دانشکده
- نظارت بر اعلام بودجه بندی سوالات و نحوه اجرای آزمون های بالینی و نظری به دانشجویان توسط گروه های آموزشی
|
|
|
|
|
|