رسالت (Mission): 
ماموریت دفتر توسعه آموزش دانشکده دندانپزشکی تبریز به عنوان زیر مجموعه ای از یک دانشگاه مادر، ارتقای کیفی آموزش با همکاری نیروی انسانی متخصص، متعهد و جوان دانشکده از طریق برنامه ریزی، به کار بستن نتایج پژوهش در آموزش، ارائه مشاوره و جلب مشارکت گروه های آموزشی می باشد و برای تحقق این امر موارد زیر را سرلوحه عملکرد خود قرار داده است :
 
1- رشد و ارتقای دفتر توسعه
  • تدوین اهداف بلند مدت و کوتاه مدت و برنامه عملیاتی و پایش ادواری برنامه های دفتر توسعه
  • اولویت بندی برنامه های دفتر، تدوین شرح وظایف دفتر و حیطه وظایف کارشناسان متناسب با اهداف
  • ارسال رسمی گزارش فعالیت های دفتر توسعه به مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه
  • همکاری با گروه آموزش پزشکی و مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه
  • حضور فعال مسئول دفتر توسعه در دفتر و مشارکت در جلسات شورای آموزشی، تخصصی، پژوهشی، اعتباربخشی و ...
  • ارائه پژوهش در رابطه با مباحث آموزش پزشکی توسط اعضای دفتر توسعه
  • معرفی اعضای دفتر توسعه جهت گذراندن دوره های آموزش پزشکی
  • بازدید از گروه های آموزشی در راستای اعتباربخشی آموزشی دانشکده
 
2- کمک به توانمندسازی اعضای هیئت علمی
  • نیازسنجی آموزشی اعضای هیئت علمی و برگزاری کارگاه های آموزشی متناسب
  • اطلاع رسانی مناسب به اساتید در خصوص آئین نامه ها، فرآیندها، اطلاعیه ها، فراخوان ها و کارگاه ها
  • پیگیری و معرفی اعضای هیئت علمی برای شرکت در فعالیت های مرتبط با گروه آموزش پزشکی مانند کارگاه های آموزش الکترونیکی و ...
  • ارائه مشاوره در خصوص روش های نوین آموزش و ارزشیابی
  • ترویج و جلب مشارکت برای تولید محصولات و مواد آموزش مجازی و تلاش برای بهبود امکانات شبکه رایانه ای و رسانه های کمک آموزشی
  • بررسی مستند کلاس درس توسط کمیته نظارت بر روش تدریس
 
3- ارتقای فرآیند ارزشیابی اموزشی اعضای هیئت علمی
  • انجام ارزشیابی در پایان نیمسال بر اساس شاخص ها و فرآیند مشخص موجود در آئین نامه توسط فراگیران و مسئولان با توجه به وظایف تعیین شده
  • ارائه بازخورد در مورد نتایج ارزشیابی به اساتید، مدیران گروه، معاونت آموزشی دانشکده و دانشگاه، مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه
  • جلب مشارکت اساتید، مسئولان و فراگیران برای بهبود مستمر فرآیند ارزشیابی
  • بازآزمایی نتایج ارزشیابی اساتید
  • بررسی رضایت اساتید از نتایج ارزشیابی آموزشی
 
4- ارتقای کیفی آزمون ها
  • نظارت بر تهیه و اجرای بودجه بندی سوالات توسط گروه های آموزشی
  • رسیدگی به نحوه اجرای آزمون های بالینی و نظری و پاسخگویی به اعتراضات به آزمون در کمیته آزمون دانشکده
  • تحلیل و پایش تمامی آزمون های دانشکده
  • استفاده از نتایج تحلیل آزمون های نظری و بالینی برای انجام اصلاحات آموزشی
  • استفاده از روش های علمی مناسب برای ارزبابی بالینی و نظارت بر تدوین چک لیست DOPS و لاگ بوک و اجرای آن توسط گروه های آموزشی
  • ارائه مشاوره و ترویج آزمون های الکترونیک و  OSCE
  • مشارکت در بروز رسانی دانش اعضای هیئت علمی در زمینه آزمون ها
 
5-  ارتقای پژوهش در آموزش
  • اولویت بندی پژوهش دانشکده در مباحث آموزشی و اطلاع رسانی در این خصوص
  • ارائه خدمات مشاوره ای و کارشناسی جهت اجرای طرح های  پژوهشی مرتبط با آموزش و دانش پژوهی
  • پایش طرح های دانش پژوهی
  • تداوم انتشار و بهبود کیفی استفاده از نتایج پژوهش در آموزش در دانشکده
 
6- ارتقای برنامه درسی
  • انتخاب حیطه ها و روش ارزشیابی و تهیه شاخص ها و ملاک های ارزشیابی برنامه
  • اجرا، استخراج و تحلیل ارزشیابی برنامه
  • استفاده از نتایج ارزشیابی برنامه و ارزشیابی دروس برای انجام اصلاحات آموزشی
  • درخواست گزارش های ادواری از گروه های آموزشی در خصوص بررسی برنامه آموزشی
  • نظارت بر تشکیل پرونده دروس شامل وظایف دانشجو، سرفصل، نحوه ارزشیابی دانشجو و منابع در گروه های آموزشی
  • نظارت بر اجرای کوریکولوم آموزشی مقطع عمومی و تخصصی
 
7-  تعامل با دانشجویان
  • تشکیل کمیته مشورتی دانشجویی و برگزاری منظم جلسات
  • در دسترس بودن برنامه های درسی و طرح درس ها برای دانشجویان
  • نیازسنجی آموزشی دانشجویان جهت برگزاری کارگاه های متناسب
  • ایجاد دسترسی برای استفاده از محتواهای الکترونیک
  • نظارت بر تدوین اهداف آموزشی و وظایف دانشجویان در مراکز مهارت دانشکده
  • نظارت بر اعلام بودجه بندی سوالات و نحوه اجرای آزمون های بالینی و نظری به دانشجویان توسط گروه های آموزشی