دور نما (Vsion ):
ما بر آنیم تا دانشکده دندانپزشکی تبریز جزو 4 دانشکده برتر کشور در ابعاد آموزشی،پژوهشی و ارائه خدمات درمانی قرار گیرد .
رسالت (Mission ):
دانشکده دندانپزشکی تبریز بعنوان اولین دانشکده منطقه شمالغرب و زیر مجموعه ای از یک دانشگاه مادر،با برخورداری از نیروی انسانی متخصص،متعهدوجوان ، امکانات فیزیکی مطلوب و بهره متدی از آموزه های دینی تربیت نیروی انسانی کارآمد ،ارتقائ سلامت دهان و دندان و کیفیت زندگی آحاد جامعه را رسالت اصلی خود دانسته و برای نیل به این امر موارد زیر را سرلوحه عملکرد خود قرار داده است :
-1تربیت دندانپزشکان متعهد و کارآمد در رده های عمومی،تخصصی و فلوشیب
-2مشارکت در بروز رسانی دانش و مهارتهای حرفه ای دانش آموختگان شاغل در استان
-3مشارکت در ارتقا سطح سلامت و دانش عمومی دهان و دندان جامعه
-4بستر سازی و توسعه پژوهشهای بنیادی و کاربردی
-5مشارکت در ارائه خدمات دندانپزشکی عملی،تشخیصی و بیمارستانی
-6 مشارکت با مراکز سیاست گزار و موثر در امر سلامت دهان و دندان
-7مشارکت در تولید دانش
-8تداوم انتشار و بهبود کیفی اولین مجله pubmed دانشکده
-9ارتقائ کیفی آموزش دوره های عمومی ،تخصصی با محوریت EDO دانشکده
ارزشها (Values ):
-ما پایبد به منشور اخلاق حرفه ای دانشکده هستیم .
-ما متعهد هستیم پاسخگویی در کلیه حیطه ها را سرلوحه کارخود قرار دهیم .
-ما متعهد به انجام کار گروهی هستیم .
Weakness (نقاط ضعف)
|
Strengths (نقاط قوت)
|
انگیزه ناکافی اعضای هیات علمی،کارکنان و دانشجویان
|
اعضای هیات علمی جوان ،با انگیزه و توانمند
|
نا کارآمد بودن ارزشیابی اعضای هیات علمی،کارکنان و دانشجویان
|
انگیزه و توانمندی بالای فارغ التحصیلان برای قبولی در مقاطع بالاتر
|
توانایی ناکافی برخی از کارشناسان و کارکنان دانشکده
|
فضای فیزیکی و امکانات آموزشی و درمانی مناسب
|
فقدان کادر پرستاری کافی
|
وجود روحیه مشارکت پذیری در مدیریت دانشکده
|
طولانی بودن فرایند تصویب طرحهای پژوهشی
|
وجود بخش مستقل جراحی فک و صورت در بیمارستان امام
|
ضعف هماهنگی بین بخشهای مختلف
|
وجود بیمارستان دندانپزشکی منحصر بفرد در کشور
|
عدم وجود برنامه محوری
|
وجود مجله انگلیسی زبان با ایندکس بالا
|
نبود سیستم HIS در بخشهای دانشکده
|
وجود مجوز تربیت فلوشیب در برخی گروهها
|
ضعف در فرایند آموزش
|
کسب مداوم رتبه در جشنواره های کشوری رازی و ...... |
Opportunities (فرصتها )
|
Treates (تهدیدها )
|
مرجعیت دانشکده در استان
|
پذیرش دانشجویان با سطوح علمی متفاوت(بهداشتکار،تکمیلی و ارس)
|
وجود شرکتهای تجاری و انجمن های دندانپزشکی
|
نبود برنامه استراتژیک ابلاغی از دانشگاه
|
حضور برخی از اعضای هیات علمی در کمیته های راهبردی وزارت
|
شفاف نبودن سیاستهای بودجه ای دانشگاه و وزارت
|
قرار گرفتن دانشکده در یک دانشگاه مادر
|
نبود نماینده دانشکده در هیات رییسه دانشگاه
|
وجود مرکز تحقیقات دندان و لثه
|
عدم تطابق سرانه آموزش با هزینه های دانشکده
|
مجله پریودنتولوژی ایران
|
بیمه نبودن اکثر خدمات دندانپزشکی
|
قرار گرفتن در منطقه شمالغرب کشور
|
وجود دانشکده های دندانپزشکی نوپا در منطقه
|
|
ناکافی بودن پستهای سازمانی در تمامی رده ها(عدم تناسب پستها با تعداد دانشجویان و خدمات ارائه شده)
|
|
عدم تطابق توسعه آموزشی با امکانات تخصیص یافته(بویژه در مورد آموزشکده پروتز)
|