برای نمایش بهتر وب سایت از ورژن جدید مرورگر فایرفاکس یا گوگل کروم استفاده نمایید.

دانلود ورژن جدید فایرفاکس دانلود ورژن جدید کروم
English فارسی

مرکز آموزشی و درمانی دانشکده دندان پزشکی Faculty of Dentistry

فهرست اصلی



دانشجویان این مرکز در پایان دوره مهارت های زیر را کسب می کنند:
  1. آشنایی با مقدمات دندانپزشکی ترمیمی و شناخت وسایل دندانپزشکی ترمیمی
  2. اصول تهیه حفرات و تراش فرم های مختلف بر روی ریشه ی دندان های فانتوم برای مثال شکل های هندسی مثلث, مربع و ...
  3. اصول تهیه حفرات کلاس I آملگام و تراش حفرات کلاس I آملگام بر روی دندان سپس روی فانتوم
  4. اصول تهیه حفرات کلاس V وVI  آملگام و تراش حفرات کلاس V وVI  آملگام بر روی دندان سپس روی فانتوم
  5. اصول تهیه و انواع  حفرات کلاس II آملگام ( Slot,Box ) وتراش حفرات کلاس II  آملگام بر روی دندان سپس روی فانتوم
  6. ترمیم حفرات کلاس I  V, وVI  آملگام بر روی دندان سپس روی فانتوم
  7. ترمیم حفرات کلاس II آملگام و استفاده از وج و نوار ماتریس بر روی دندان سپس روی فانتوم
  8. اصول تهیه  و تراش حفرات کلاس III ,IV وV  همرنگ دندان (کامپوزیت و گلاس آینومر) بر روی دندان سپس روی فانتوم
  9. ترمیم حفرات کلاس III ,IV وV  همرنگ دندان (کامپوزیت و گلاس آینومر) بر روی دندان سپس روی فانتوم
  10. اصول تهیه  و تراش حفرات کامپوزیت کلاس I وII همرنگ دندان بر روی دندان سپس روی فانتوم
  11. کاربرد بیس و لاینر
  12. انواع روش های ایجاد گیر و قرار دادن پین عاجی
بیلد آپ Cusp reduction, و بازسازی تاج دندان کشیده شده توسط آمالگام و کامپوزیت
جلسه اول و دوم و سوم :
اهداف کلی: آشنایی با انواع مختلف وسایل در دندانپزشکی ترمیمی
اهداف اختصاصی حیطه های اهداف فعالیت استاد فعالیت دانشجو عرصه یادگیری زمان رسانه کمک آموزشی روش ارزیابی
دانشجویان باید قادر باشند:
-انواع نام گذاری و تقسیم بندی وسایل را به طور صحیح بیان کنند و نشان دهند.
-مشخصات هر وسیله اعم از دستی و چرخشی را به درستی شرح دهند.
-نحوه گرفتن وسایل دستی را نشان دهند.
Skill and
Knowledge
سخنرانی
دموستریشن
فیلم آموزشی
پرسش و پاسخ
 انجام کار تحت نظارت استاد
مشارکت فعال در بخشها
 
peer education
 
نقش
Preceptor
در آموزش
 
Team
working
پری کلینیک ترمیمی 3 ساعت کامپیوتر، هدفانتوم
وایت برد
امتحان عملی و  کتبی میان ترم formative
پایان ترمsummative
جلسه چهارم، پنجم، ششم، هفتم و هشتم:
اهداف کلی: آشنایی با چگونگی مراحل تراش حفرات کلاس  V, VI, III آمالگام
اهداف اختصاصی حیطه های اهداف فعالیت استاد فعالیت دانشجو عرصه یادگیری زمان رسانه کمک آموزشی روش ارزیابی
دانشجویان باید قادر باشند:
-موارد تجویز و عدم تجویز ترمیم های آمالگام را نام ببرند.
-مراحل تراش حفرات کلاس VI,V,III,II,I را گام به گام انجام دهند.
-نوار ماتریکس را به طرز صحیحی ببندند.
-وج را به طرز صحیحی جاگذری کنند.
-مراحل ترمیم حفرات کلاس VI,V,III,II,I را گام به گام انجام دهند.
 
Skill and
Knowledge
سخنرانی
دموستریشن
فیلم آموزشی
پرسش و پاسخ
 انجام کار تحت نظارت استاد
مشارکت فعال در بخشها
 
peer education
 
نقش
Preceptor
در آموزش
 
Team
working
پری کلینیک ترمیمی 3 ساعت کامپیوتر، هدفانتوم
وایت برد
امتحان عملی و  کتبی میان ترم formative
پایان ترمsummative
جلسه نهم، دهم، یازدهم، دوازدهم و سیزدهم:
اهداف کلی: آشنایی با چگونگی مراحل تراش حفرات کلاس V,VI,III,II,I کامپوزیت
اهداف اختصاصی حیطه های اهداف فعالیت استاد فعالیت دانشجو عرصه یادگیری زمان رسانه کمک آموزشی روش ارزیابی
دانشجویان باید قادر باشند:
-موارد تجویز و عدم تجویز ترمیم های کامپوزیت را نام ببرند.
-مراحل تراش حفرات کلاس V,VI,III,II,I را گام به گام انجام دهند.
-نوار ماتریکس را به طرز صحیحی ببندند.
-وج را به طرز صحیحی جاگذاری کنند.
-مراحل ترمیم حفرات کلاس V,VI,III,II,I را گام به گام انجام دهند.
  •  
 
Skill and
Knowledge
سخنرانی
دموستریشن
فیلم آموزشی
پرسش و پاسخ
 انجام کار تحت نظارت استاد
مشارکت فعال در بخشها
 
peer education
 
نقش
Preceptor
در آموزش
 
Team
working
پری کلینیک ترمیمی 3 ساعت کامپیوتر، هدفانتوم
وایت برد
امتحان عملی و  کتبی میان ترم formative
پایان ترمsummative
جلسه چهاردهم و پانزدهم:
اهداف کلی: آشنایی با چگونگی مراحل کف بندی
اهداف اختصاصی حیطه های اهداف فعالیت استاد فعالیت دانشجو عرصه یادگیری زمان رسانه کمک آموزشی روش ارزیابی
دانشجویان باید قادر باشند:
-موارد تجویز کف بندی را بیان کنند.
-طرز صحیح قراردادن لانیر را انجام دهند.
-طرز صحیح قراردادن بیس را انجام دهند.
 
 
 
Skill and
Knowledge
سخنرانی
دموستریشن
فیلم آموزشی
پرسش و پاسخ
 انجام کار تحت نظارت استاد
مشارکت فعال در بخشها
 
peer education
 
نقش
Preceptor
در آموزش
 
Team
working
پری کلینیک ترمیمی 3 ساعت کامپیوتر، هدفانتوم
وایت برد
امتحان عملی و  کتبی میان ترم formative
پایان ترمsummative
جلسه شانزدهم، هفدهم، هجدهم، نوزدهم و بیستم:
اهداف کلی: آشنایی با انواع روشهای ایجاد گیر و قراردادن پین عاجی
اهداف اختصاصی حیطه های اهداف فعالیت استاد فعالیت دانشجو عرصه یادگیری زمان رسانه کمک آموزشی روش ارزیابی
دانشجویان باید قادر باشند:
-انواع روشهای ایجاد گیر را توضیح دهند.
-انواع پین ها را با مشخصاتشان نشان دهند.
-روشهای استقرار پین را به درستی بیان کنند.
-پین گذاری را انجام دهند.
Skill and
Knowledge
سخنرانی
دموستریشن
فیلم آموزشی
پرسش و پاسخ
 انجام کار تحت نظارت استاد
مشارکت فعال در بخشها
 
peer education
 
نقش
Preceptor
در آموزش
 
Team
working
پری کلینیک ترمیمی 3 ساعت کامپیوتر، هدفانتوم
وایت برد
امتحان عملی و  کتبی میان ترم formative
پایان ترمsummative
جلسه بیست و یک، بیست و دو، بیست و سه و بیست و چهار:
اهداف کلی: دندانپزشکی چهاردستی
اهداف اختصاصی حیطه های اهداف فعالیت استاد فعالیت دانشجو عرصه یادگیری زمان رسانه کمک آموزشی روش ارزیابی
دانشجو پس از پایان جلسه قادر خواهد بود.
 
-در حین درمانهای ترمیمی، دانشجو اصول پوزیشن صحیح را عمل کند.
-در حین درمانهای ترمیمی، دانشجو اصول ارگونومی را عملاً رعایت کند.
Skill and
Knowledge
سخنرانی
دموستریشن
فیلم آموزشی
پرسش و پاسخ
 انجام کار تحت نظارت استاد
مشارکت فعال در بخشها
 
peer education
 
نقش
Preceptor
در آموزش
 
Team
working
پری کلینیک ترمیمی 3 ساعت کامپیوتر، هدفانتوم
وایت برد
امتحان عملی و  کتبی میان ترم formative
پایان ترمsummative
 
 
سیاست مسئول دوره در مورد برخورد با غیبت و تأ خیر دانشجو در کلاس درس:
گزارش به اداره آموزش
 
نحوه ارزشیابی دانشجو و بارم مربوط به هر ارزشیابی
الف) در طول دوره (کوئیز، تکالیف، امتحان عملی، میان ترم)
ب) پایان ترم آزمون MCQ و آزمون عملی روی هر فانتوم
 
رفرنس: کتاب علوم وهنر چاپ 2019
کتاب سامیت چاپ 2013