جلسه اول و دوم و سوم :
اهداف کلی: آشنایی با انواع مختلف وسایل در دندانپزشکی ترمیمی |
اهداف اختصاصی |
حیطه های اهداف |
فعالیت استاد |
فعالیت دانشجو |
عرصه یادگیری |
زمان |
رسانه کمک آموزشی |
روش ارزیابی |
دانشجویان باید قادر باشند:
-انواع نام گذاری و تقسیم بندی وسایل را به طور صحیح بیان کنند و نشان دهند.
-مشخصات هر وسیله اعم از دستی و چرخشی را به درستی شرح دهند.
-نحوه گرفتن وسایل دستی را نشان دهند. |
Skill and
Knowledge |
سخنرانی
دموستریشن
فیلم آموزشی
پرسش و پاسخ
انجام کار تحت نظارت استاد |
مشارکت فعال در بخشها
peer education
نقش
Preceptor
در آموزش
Team
working |
پری کلینیک ترمیمی |
3 ساعت |
کامپیوتر، هدفانتوم
وایت برد |
امتحان عملی و کتبی میان ترم formative
پایان ترمsummative |
جلسه چهارم، پنجم، ششم، هفتم و هشتم:
اهداف کلی: آشنایی با چگونگی مراحل تراش حفرات کلاس V, VI, III آمالگام |
اهداف اختصاصی |
حیطه های اهداف |
فعالیت استاد |
فعالیت دانشجو |
عرصه یادگیری |
زمان |
رسانه کمک آموزشی |
روش ارزیابی |
دانشجویان باید قادر باشند:
-موارد تجویز و عدم تجویز ترمیم های آمالگام را نام ببرند.
-مراحل تراش حفرات کلاس VI,V,III,II,I را گام به گام انجام دهند.
-نوار ماتریکس را به طرز صحیحی ببندند.
-وج را به طرز صحیحی جاگذری کنند.
-مراحل ترمیم حفرات کلاس VI,V,III,II,I را گام به گام انجام دهند.
|
Skill and
Knowledge |
سخنرانی
دموستریشن
فیلم آموزشی
پرسش و پاسخ
انجام کار تحت نظارت استاد |
مشارکت فعال در بخشها
peer education
نقش
Preceptor
در آموزش
Team
working |
پری کلینیک ترمیمی |
3 ساعت |
کامپیوتر، هدفانتوم
وایت برد |
امتحان عملی و کتبی میان ترم formative
پایان ترمsummative |
جلسه نهم، دهم، یازدهم، دوازدهم و سیزدهم:
اهداف کلی: آشنایی با چگونگی مراحل تراش حفرات کلاس V,VI,III,II,I کامپوزیت |
اهداف اختصاصی |
حیطه های اهداف |
فعالیت استاد |
فعالیت دانشجو |
عرصه یادگیری |
زمان |
رسانه کمک آموزشی |
روش ارزیابی |
دانشجویان باید قادر باشند:
-موارد تجویز و عدم تجویز ترمیم های کامپوزیت را نام ببرند.
-مراحل تراش حفرات کلاس V,VI,III,II,I را گام به گام انجام دهند.
-نوار ماتریکس را به طرز صحیحی ببندند.
-وج را به طرز صحیحی جاگذاری کنند.
-مراحل ترمیم حفرات کلاس V,VI,III,II,I را گام به گام انجام دهند.
|
Skill and
Knowledge |
سخنرانی
دموستریشن
فیلم آموزشی
پرسش و پاسخ
انجام کار تحت نظارت استاد |
مشارکت فعال در بخشها
peer education
نقش
Preceptor
در آموزش
Team
working |
پری کلینیک ترمیمی |
3 ساعت |
کامپیوتر، هدفانتوم
وایت برد |
امتحان عملی و کتبی میان ترم formative
پایان ترمsummative |
جلسه چهاردهم و پانزدهم:
اهداف کلی: آشنایی با چگونگی مراحل کف بندی |
اهداف اختصاصی |
حیطه های اهداف |
فعالیت استاد |
فعالیت دانشجو |
عرصه یادگیری |
زمان |
رسانه کمک آموزشی |
روش ارزیابی |
دانشجویان باید قادر باشند:
-موارد تجویز کف بندی را بیان کنند.
-طرز صحیح قراردادن لانیر را انجام دهند.
-طرز صحیح قراردادن بیس را انجام دهند.
|
Skill and
Knowledge |
سخنرانی
دموستریشن
فیلم آموزشی
پرسش و پاسخ
انجام کار تحت نظارت استاد |
مشارکت فعال در بخشها
peer education
نقش
Preceptor
در آموزش
Team
working |
پری کلینیک ترمیمی |
3 ساعت |
کامپیوتر، هدفانتوم
وایت برد |
امتحان عملی و کتبی میان ترم formative
پایان ترمsummative |
جلسه شانزدهم، هفدهم، هجدهم، نوزدهم و بیستم:
اهداف کلی: آشنایی با انواع روشهای ایجاد گیر و قراردادن پین عاجی |
اهداف اختصاصی |
حیطه های اهداف |
فعالیت استاد |
فعالیت دانشجو |
عرصه یادگیری |
زمان |
رسانه کمک آموزشی |
روش ارزیابی |
دانشجویان باید قادر باشند:
-انواع روشهای ایجاد گیر را توضیح دهند.
-انواع پین ها را با مشخصاتشان نشان دهند.
-روشهای استقرار پین را به درستی بیان کنند.
-پین گذاری را انجام دهند. |
Skill and
Knowledge |
سخنرانی
دموستریشن
فیلم آموزشی
پرسش و پاسخ
انجام کار تحت نظارت استاد |
مشارکت فعال در بخشها
peer education
نقش
Preceptor
در آموزش
Team
working |
پری کلینیک ترمیمی |
3 ساعت |
کامپیوتر، هدفانتوم
وایت برد |
امتحان عملی و کتبی میان ترم formative
پایان ترمsummative |
جلسه بیست و یک، بیست و دو، بیست و سه و بیست و چهار:
اهداف کلی: دندانپزشکی چهاردستی |
اهداف اختصاصی |
حیطه های اهداف |
فعالیت استاد |
فعالیت دانشجو |
عرصه یادگیری |
زمان |
رسانه کمک آموزشی |
روش ارزیابی |
دانشجو پس از پایان جلسه قادر خواهد بود.
-در حین درمانهای ترمیمی، دانشجو اصول پوزیشن صحیح را عمل کند.
-در حین درمانهای ترمیمی، دانشجو اصول ارگونومی را عملاً رعایت کند. |
Skill and
Knowledge |
سخنرانی
دموستریشن
فیلم آموزشی
پرسش و پاسخ
انجام کار تحت نظارت استاد |
مشارکت فعال در بخشها
peer education
نقش
Preceptor
در آموزش
Team
working |
پری کلینیک ترمیمی |
3 ساعت |
کامپیوتر، هدفانتوم
وایت برد |
امتحان عملی و کتبی میان ترم formative
پایان ترمsummative |