دانشجویان این مرکز در پایان دوره مهارت های زیر را کسب می کنند:
 
*مهارت بخیه :
در این مرکز دانشجویان با تکنیک های مختلف بخیه و انواع نخ بخیه و موارد کاربرد آن آشنا می شوند و سپس در روی کیت های آماده مخصوص آموزش از هر نوع بخیه یک یا دو مورد زیر نظر اساتید انجام می دهند.
 
*مهارت گرفتن رگ :
در این مرکز،مولاژهایی جهت انجام تزریق های وریدی و عضلانی وجود دارد که پس از آموزش نحوه رگ گیری،
دانشجویان زیر نظر اساتید و کارشناس بخش روی مولاژها اقدام به رگ گیری می کنند.
 
*مهارت لوله گذاری و CPR:
به دانشجویان آموزش داده میشود، مولاژهایی در دو سایز کودکان وBLSدر این مرکز روشهای اولیه
بزرگسالان طراحی شده است که دانشجویان روشهای مختلف لوله گذاری جهت حفظ راه هوایی را زیر نظر اساتید انجام می دهند.

 
مدرس: اعضای هیات علمی بخش جراحی فک و صورت
 
هدف کلی : آشنایی با وسایل جراحی و کنترل عفونت و اصول اولیه جراحی
 
اهداف اختصاصی حیطه های اهداف فعالیت استاد فعالیت دانشجو عرصه یادگیری زمان  
روش ارزیابی
 
 
انتظار می رود درپایان چرخه دانشجو بتواند :
 
  1. در Demostration مربوط با آشنایی با وسایل مربوط به کشیدن دندان شرکت کند و با تمامی وسایل به صورت کامل آشنا شود.
  2. در Demostration مربوط با آشنایی با وسایل مربوط به جراحی نسج نرم و سخت شرکت کند و با تمامی وسایل مربوط به صورت کامل آشنا شود.
  3. در Demostration مربوط با آشنایی با نحوه کنترل عفونت و استریلیزاسیون شرکت کند و با تمامی وسایل مربوط به صورت کامل آشنا شود.
  4. در Demostration مربوط با آشنایی نحوه بخیه زدن که تحت نظر استاد روی وسایل کمک آموزشی انجام می شود شرکت کند و حداقل با چهار نوع تکنیک بخیه و چهار نوع سوزن و چهار نوع نخ بخیه آشنایی کامل پیدا کند.
  5. در Demostration مربوط به گرفتن شرح حال و پر کردن بخش جراحی آشنا شود بطوریکه پرونده را بدون خطا پر کند و طرح درمان کامل را با خطای حداکثر 20% بنویسد.
  6. در Demostration مربوط به روش های بی حسی شرکت کند.
 
  1. حداقل 8 نوع روش بی حسی برای فک بالا و پایین را بتواند بر روی بیماران و با کمک استاد انجام دهد.
 
  1. با موارد اورژانسی حین کار آشنا شود.
 
 
  1. با مفاهیم BLS  و CPR  آشنا شود.
 
  1. نحوه مدیریت راه هوائی را روی مانکن نشان دهد.
 
  1. نحوه CPR  را اروی مانکن انجام دهد.
 
 
  1. دانشجو با حضور در بخش از نحوه برخورد با بیمار و مقررات بخش آشنایی پیدا کند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
شناختی
 
 
 
       شناختی
 
 
 
 
       شناختی
 
 
 
 
شناختی
 
 
 
 
 
 
شناختی
 
 
 
 
شناختی
 
 
 
روانی حرکتی
 
 
 
روانی حرکتی
 
    شناختی
 
روانی حرکتی
 
 
روانی حرکتی
 
 
 
 
روانی حرکتی
 
 
 
 
 
 
 
 
 
سخنرانی و تشویق دانشجویان برای مشارکت بیشتر
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
شرکت فعال در کلاس و مشارکت در بحث کلاس درس  
 
 
5/3 ساعت
 
 
 
5/2 ساعت
 
 
 
 
5/2 ساعت
 
 
 
 
5/2 ساعت
 
 
 
 
 
 
5/2 ساعت
 
 
 
 
 
5/2 ساعت
 
 
 
2 ساعت
 
 
2 ساعت
 
2ساعت
 
2 ساعت
 
 
2 ساعت
 
             
 
 
2 ساعت
امتحان پایان ترم
               
 
 
 
 
منابع اصلی درس( رفرانس ):          Peterson L J. contemporary oral and maxillofacial surgery