جلسه اول و دوم - مدرس: اساتید گروه بخش ارتودنسی                            
 
هدف کلی : آشنایی با قالبگیری و ساخت اجزاء پلاک
 
 
اهداف اختصاصی حیطه های اهداف فعالیت استاد فعالیت دانشجو عرصه یادگیری زمان رسانه کمک آموزشی  
روش ارزیابی
 
 
انتظار می رود درپایان جلسه دانشجو بتواند :
 
  1. از همکلاسی خود قالبگیری کند.
  2. تراش قالب را به درستی انجام دهد.
  3. یک کلاسپ آدامز بر بروی مدل ارتودنسی بسازد.
  4. یک labial arch بر بروی مدل ارتودنسی بسازد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
مهارتی
مهارتی
مهارتی
 
مهارتی
 
 
 
 
 
 
 
سخنرانی و تشویق دانشجویان برای مشارکت بیشتر و آموزش نحوه ساخت موارد مربوط به هر جلسه
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
حضور در لابراتوار و ساخت و تحویل  تکالیف مربوط به همان روز لابراتوار بخش ارتودنسی هر جلسه 3 ساعت
 
ویدیو پروژکتور
(powerpoint)
و وایت بورد
نظر استاد (چک لیست)
 
جلسه سوم و چهارم - مدرس: اساتید گروه بخش ارتودنسی                            
 
هدف کلی : آشنایی با مراحل لابراتواری ساخت پلاک
 
 
اهداف اختصاصی حیطه های اهداف فعالیت استاد فعالیت دانشجو عرصه یادگیری زمان رسانه کمک آموزشی  
روش ارزیابی
 
 
انتظار می رود درپایان جلسه دانشجو بتواند:
 
  1. سه نوع فنر ارتودنسی (Z، Finger و 8spring) را بر روی مدل ارتونسی بسازد.
  2. مراحل آکریل­گذاری پلاک را انجام دهد.
  3. یک پلاک ارتودنسی فعال بر روی کست بیمار فرضی بسازد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
مهارتی
 
 
مهارتی
مهارتی
 
 
 
 
 
 
 
سخنرانی و تشویق دانشجویان برای مشارکت بیشتر و آموزش نحوه ساخت موارد مربوط به هر جلسه
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
حضور در لابراتوار و ساخت و تحویل  تکالیف مربوط به همان روز لابراتوار بخش ارتودنسی هر جلسه 3 ساعت
 
ویدیو پروژکتور
(powerpoint)
و وایت بورد
نظر استاد (چک لیست)
 
جلسه پنجم و ششم - مدرس: اساتید گروه بخش ارتودنسی                            
 
هدف کلی : آشنایی با مراحل تشخیص بیمار ارتودنسی
اهداف اختصاصی حیطه های اهداف فعالیت استاد فعالیت دانشجو عرصه یادگیری زمان رسانه کمک آموزشی  
روش ارزیابی
 
 
انتظار می رود درپایان جلسه دانشجوبتواند:
 
  1. مراحل کامل تکمیل پرونده یک بیمار ارتودنسی را انجام دهد.
  2. دستور تهیه سایر مدارک تشخیصی از جمله: OPG، لترال سفالومتری و فتوگرافی­های موردنیاز را صادر کند.
  3. Tracing و شناسایی لندمارک­های سفالومتری را برای یک بیمار ارتودنسی انجام دهد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
مهارتی
 
مهارتی
 
 
 
مهارتی
 
 
 
 
 
 
 
 
 
سخنرانی و تشویق دانشجویان برای مشارکت بیشتر و آموزش نحوه ساخت موارد مربوط به هر جلسه
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
حضور در لابراتوار و ساخت و تحویل  تکالیف مربوط به همان روز لابراتوار بخش ارتودنسی هر جلسه 3 ساعت
 
ویدیو پروژکتور
(powerpoint)
و وایت بورد
نظر استاد (چک لیست)
 
جلسه هفتم، هشتم و نهم - مدرس: اساتید گروه بخش ارتودنسی                            
 
هدف کلی : آشنایی با مراحل ارائه طرح درمان برای بیمار ارتودنسی
اهداف اختصاصی حیطه های اهداف فعالیت استاد فعالیت دانشجو عرصه یادگیری زمان رسانه کمک آموزشی  
روش ارزیابی
 
 
انتظار می رود درپایان جلسه دانشجو بتواند:
 
  1. آنالیز سفالومتری را برای یک بیمار ارتودنسی انجام دهد.
  2. آنالیز فتوگرافی را برای بیمار ارتودنسی انجام دهد.
  3. مراحل قالبگیری، تراش مدل­های تشخیصی را برای بیمار ارتودنسی انچام دهد.
  4. طرح درمان را برای  بیمار ارتودنسی ارائه دهد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
مهارتی
 
مهارتی
 
مهارتی
 
 
مهارتی
 
 
 
 
 
 
 
سخنرانی و تشویق دانشجویان برای مشارکت بیشتر و آموزش نحوه ساخت موارد مربوط به هر جلسه
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
حضور در لابراتوار و ساخت و تحویل  تکالیف مربوط به همان روز لابراتوار بخش ارتودنسی هر جلسه 3 ساعت
 
ویدیو پروژکتور
(powerpoint)
و وایت بورد
نظر استاد (چک لیست)
 
                 
 
 
منابع اصلی درس( رفرانس ): Proffit 2019, Issacsson