جلسه اول و دوم - مدرس: اساتید گروه بخش ارتودنسی
هدف کلی : آشنایی با قالبگیری و ساخت اجزاء پلاک
|
اهداف اختصاصی |
حیطه های اهداف |
فعالیت استاد |
فعالیت دانشجو |
عرصه یادگیری |
زمان |
رسانه کمک آموزشی |
روش ارزیابی
|
انتظار می رود درپایان جلسه دانشجو بتواند :
- از همکلاسی خود قالبگیری کند.
- تراش قالب را به درستی انجام دهد.
- یک کلاسپ آدامز بر بروی مدل ارتودنسی بسازد.
- یک labial arch بر بروی مدل ارتودنسی بسازد.
|
مهارتی
مهارتی
مهارتی
مهارتی |
سخنرانی و تشویق دانشجویان برای مشارکت بیشتر و آموزش نحوه ساخت موارد مربوط به هر جلسه
|
حضور در لابراتوار و ساخت و تحویل تکالیف مربوط به همان روز |
لابراتوار بخش ارتودنسی |
هر جلسه 3 ساعت
|
ویدیو پروژکتور
(powerpoint)
و وایت بورد |
نظر استاد (چک لیست)
|
جلسه سوم و چهارم - مدرس: اساتید گروه بخش ارتودنسی
هدف کلی : آشنایی با مراحل لابراتواری ساخت پلاک
|
اهداف اختصاصی |
حیطه های اهداف |
فعالیت استاد |
فعالیت دانشجو |
عرصه یادگیری |
زمان |
رسانه کمک آموزشی |
روش ارزیابی
|
انتظار می رود درپایان جلسه دانشجو بتواند:
- سه نوع فنر ارتودنسی (Z، Finger و 8 – spring) را بر روی مدل ارتونسی بسازد.
- مراحل آکریلگذاری پلاک را انجام دهد.
- یک پلاک ارتودنسی فعال بر روی کست بیمار فرضی بسازد.
|
مهارتی
مهارتی
مهارتی |
سخنرانی و تشویق دانشجویان برای مشارکت بیشتر و آموزش نحوه ساخت موارد مربوط به هر جلسه
|
حضور در لابراتوار و ساخت و تحویل تکالیف مربوط به همان روز |
لابراتوار بخش ارتودنسی |
هر جلسه 3 ساعت
|
ویدیو پروژکتور
(powerpoint)
و وایت بورد |
نظر استاد (چک لیست)
|
جلسه پنجم و ششم - مدرس: اساتید گروه بخش ارتودنسی
هدف کلی : آشنایی با مراحل تشخیص بیمار ارتودنسی |
اهداف اختصاصی |
حیطه های اهداف |
فعالیت استاد |
فعالیت دانشجو |
عرصه یادگیری |
زمان |
رسانه کمک آموزشی |
روش ارزیابی
|
انتظار می رود درپایان جلسه دانشجوبتواند:
- مراحل کامل تکمیل پرونده یک بیمار ارتودنسی را انجام دهد.
- دستور تهیه سایر مدارک تشخیصی از جمله: OPG، لترال سفالومتری و فتوگرافیهای موردنیاز را صادر کند.
- Tracing و شناسایی لندمارکهای سفالومتری را برای یک بیمار ارتودنسی انجام دهد.
|
مهارتی
مهارتی
مهارتی
|
سخنرانی و تشویق دانشجویان برای مشارکت بیشتر و آموزش نحوه ساخت موارد مربوط به هر جلسه
|
حضور در لابراتوار و ساخت و تحویل تکالیف مربوط به همان روز |
لابراتوار بخش ارتودنسی |
هر جلسه 3 ساعت
|
ویدیو پروژکتور
(powerpoint)
و وایت بورد |
نظر استاد (چک لیست)
|
جلسه هفتم، هشتم و نهم - مدرس: اساتید گروه بخش ارتودنسی
هدف کلی : آشنایی با مراحل ارائه طرح درمان برای بیمار ارتودنسی |
اهداف اختصاصی |
حیطه های اهداف |
فعالیت استاد |
فعالیت دانشجو |
عرصه یادگیری |
زمان |
رسانه کمک آموزشی |
روش ارزیابی
|
انتظار می رود درپایان جلسه دانشجو بتواند:
- آنالیز سفالومتری را برای یک بیمار ارتودنسی انجام دهد.
- آنالیز فتوگرافی را برای بیمار ارتودنسی انجام دهد.
- مراحل قالبگیری، تراش مدلهای تشخیصی را برای بیمار ارتودنسی انچام دهد.
- طرح درمان را برای بیمار ارتودنسی ارائه دهد.
|
مهارتی
مهارتی
مهارتی
مهارتی |
سخنرانی و تشویق دانشجویان برای مشارکت بیشتر و آموزش نحوه ساخت موارد مربوط به هر جلسه
|
حضور در لابراتوار و ساخت و تحویل تکالیف مربوط به همان روز |
لابراتوار بخش ارتودنسی |
هر جلسه 3 ساعت
|
ویدیو پروژکتور
(powerpoint)
و وایت بورد |
نظر استاد (چک لیست)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|